Seguidores

"Non é máis sabio o que sabe moitas cousas senón aquel que fai moitas cousas co pouco que sabe".

"Non é máis sabio o que sabe moitas cousas senón aquel que fai moitas cousas co pouco que sabe".

Curso 2014-15 ...Antes de comezar coas Ciencias Sociais

Dúas cousas moi importantes para facilitarvos o traballo no ámbito das Ciencias Sociais:

- Liña do tempo.

- Comentario de textos históricos.


Saber situarnos na historia, que estamos a estudar e por outra banda ser capaces de relacionar os contidos co noso pensamento o que incrementará a nosa capacidade crítica e de estudo, facilitándonos o relacionar unhas materias con outras.

VIAXA NO TEMPO

4ºESO ÉTICA



Curso 2014-15


Reflexión: ALGO ANDA MAL!

1ª AVALIACIÓN
Unidade 1: A aventura de ser persoa
Unidade 2: Somos afectivos, racionais e sociables
Unidade 3: As raíces da nosa vida moral
         
AVALIACIÓN INICIAL

Aprendan a ver as cousas dende outra perspectiva!


O club dos poetas mortos. Atrévanse a cambiar e explorar novos campos.

QUE É A ÉTICA?

 Unidade 1: A AVENTURA DE SER PERSOA

IDENTIDADE
   
A nosa identidade como persoas
                De verdade somos libres?
DETERMINISMO FRENTE A LIBERTAD (Libre Albedrío) Matrix
 PORQUE? Matrix
                O sentido da existencia



                Dous problemas persoais

Cada uno constrúe o seu propio sentido da vida: Persegue o teu obxectivo!: En busca de la felicidad http://www.youtube.com/watch?v=nH-9Qn0ztpc (Luis Castelan)



EQUILIBRIO



Proxecto de vida
Que é un proxecto de vida? Para que serve?





Unidade 2: SOMOS AFECTIVOS, RACIONAIS E SOCIAIS
Emocións e sentimentos
A intelixencia emocional
A competencia emocional. As emocións básicas coas que vimos ao mundo

Unidade 3: MORAL E ÉTICA

1. OS TERMOS "ÉTICA" E "MORAL"
Por que ambos son importantes para a vida?.
Crise de valores na sociedade actual.
Aprender a discernir os valores que queremos e precisamos para construír o noso proxecto de vida.
3. OS INGREDIENTES DA NOSA VIDA MORAL
* Os materiais da nosa vida moral
Liberdade
Talante
Carácter
Virtudes
Actitudes
* Os referentes da nosa vida moral
Valores (persoais e universais)
Normas (xurídicas, sociais e morais)


2ª AVALIACIÓN
Unidade 4: Teorías éticas
Unidade 5: Democracia e valores constitucionais
Unidade 6: Discriminación e exclusión




                                                       
PELÍCULA 1ª AVALIACIÓN/computa para a 2ª avaliación
"A experiencia vital é a mellor universidade"

Comentario a realizar polos alumnos na aula prazo de entrega (31 xaneiro 2014)



_______________________________________________________________________________


UNIDADE 4: TEORÍAS ÉTICAS

1.     Que é unha teoría ética?
2.     A tradición aristotélica.
3.     A tradición hedonista.
4.     A tradición kantiana.
5.     A tradición dialóxica.

Engánchate á ética de SAVATER!
Opciones-Ética: Que é o mellor para a vida!
ética para amador

Libertad y culpa
¿Se puede calificar a una persona como buena o mala?
¿Qué es la BUENA VIDA?
Diferencia entre ética y política
Reflexión sobre Ciudadano Kane
No hagas a los otros lo que no quieres que te hagan a tí y procura ayudar a los otros como te gustaría que te ayudasen a tí.



Película 2ª AVALIACIÓN "EN TERRA DE HOMES

UNIDADE 6 DISCRIMINACIÓN E EXCLUSIÓN




A película “En Terra de Homes”-"North Country"- basease na loita real de Lois Jensen e doutras mineiras contra a Compañía Eleveth Taconite Minnessota por consentir o acoso sexual contra as súas traballadoras, o que deu lugar ao primeiro “Class Action” o demanda colectiva que modificou a lexislación laboral en America.

Palabras clave
Cine, dereitos humanos, coeducación, violación, dereitos laborais, discriminación, muller, mobbing, minaría, acoso sexual, xustiza, igualdade,
xénero, violencia, traballo.


FICHA DO ALUMNO

1. Resume brevemente o argumento da película.
2. Cal é o feito desencadeante de que a protagonista abandone o seu marido e mude de casa?
3. Describe estas escenas da película, primeiro ordea as escenas por orde de aparición.

Escena 1
Escena 2


Escena 3
4. Porque non quere ir a xuízo Bill a pesar de que ela ten razón?
5. Como é tratada Josey nos xuízos? Que papel xoga a avogada contraria?
6. Cres ca súa valentía cambiou o mundo laboral das mulleres? Xustifica a túa resposta.
7. Coñeces algunha situación similar? A menor escala, danse situacións de discriminación na escola? e cos amigos ou compañeiros?
8. Que tipo de discriminación sufre a protagonista? Coñeces outros?
9. Explica o papel que xogan os seguintes protagonistas.




Basado en http://www.csi-f.es/archivos/andalucia/ensenanza/revistas/iee/Numero_50/MATILDE_SANCHEZ_1.pdf
3ª AVALIACIÓN
Unidade 6:Discriminación e exclusión
Unidade 7: Aldea ou Xungla Global?
Unidade 8: Pola Paz
Unidade 9: Dúas persoas: Home e Muller

Película para o terceiro trimestre:
A LINGUA DAS BOLBORETAS


Parte para ÉTICA


ACTIVIDADES

1. Explica brevemente o argumento da película.

2.  ¿Qué historias de amor has observado en la película? ¿Observas diferencias entre ellas? ¿Con cuál de todas te quedarías?

3. ¿Cómo son las relaciones entre los miembros de la familia de Moncho? ¿Qué “rol” desempeña cada uno de ellos?

4.  ¿Crees que dar la vida por las ideas sirve de algo? ¿Por qué? ¿Podrías mencionar algún personaje histórico que haya dado su vida por defender sus ideas?

5.  La libertad es un derecho fundamental del hombre. ¿Podrías citar casos en los que ese derecho se ve pisoteado?

6.  La película se desarrolla en un ambiente prebélico en donde las rencillas y los odios entre los habitantes del mismo pueblo se hacen patentes. ¿Podrías citar situaciones actuales en nuestro mundo en estado de guerra? 
¿Cuáles han sido sus motivos para hacerlas? ¿Crees que solucionan los conflictos?

7. ¿Cuál ha sido para ti el momento más emotivo de la película?

Agora, para rematar comenta este texto da película:

─ Cando un morre... ¿morre ou non morre?
─ ¿Na súa casa que din?
─ A miña nai di que os bos van ao ceo e os malos ao inferno.
─ ¿E o seu pai?
─ O meu pai di que de haber xuízo final os ricos irían cos seus avogados, pero á miña nai non lle fai gracia.
─ ¿E vostede que pensa?
─ Eu teño medo...
─ ¿É vostede capaz de gardar un segredo?
(si coa cabeza)
─ Pois en segredo... ese inferno do máis aló non existe... O odio, a crueldade... iso é o inferno... Ás veces o inferno... somos nós mesmos.
Do guión da película " A lingua das bolboretas" José Luis Cuerda



Parte para o PORTFOLIO DE HISTORIA


Despois de ver a película, cres que a ilustración de Castelao do 1937 do seu álbum GALICIA MÁRTIR ten alguna relación coa película. Cres que puido inspirar a Manuel Rivas á hora de escribir o seu relato. Cal é tema que une o debuxo, o relato e a película. (Busca este albúm en Internet)



Comenta estas palabras do texto orixinal do relato de Manuel Rivas:

"¡Traidores! ¡Criminais! ¡Roxos!"
"Berra ti tamén, Ramón, polo que máis queiras, ¡berra! A miña nai levaba collido do brazo a papá, como se o suxeitara con toda a súa forza para que non desfalecera. "Que vexan que berras, Ramón, que vexan que berras!" E entón oín como o meu pai dicía "Traidores!" cun fío de voz. E logo, a cada vez máis forte, ¡Criminais! ¡Roxos!" Soltou do brazo da miña nai e achegouse máis á fileira dos soldados, coa mirada enfurecida cara ao mestre. "¡Asasino! ¡Anarquista! ¡Comenenos!"
Agora mamá trataba de retelo e tiroulle da chaqueta discretamente. Pero el estaba fóra de si. "¡Cabrón! ¡Fillo de mala nai!" Nunca lle escoitara chamar iso a ninguén, nin sequera ao árbitro no campo de fútbol. "A súa nai non ten a culpa, ¿eh, Moncho?, recorda iso". Pero agora volvíase cara a min entolecido e empuxábame coa mirada, os ollos cheos de bágoas e sangue. "¡Bérralle ti tamén, monchiño, bérralle ti tamén!"
Cando os camións arrincaron cargados de presos, eu fun un dos nenos que corría detrás lanzando pedras. Buscaba con desespero o rostro do mestre para chamarlle traidor e criminal. Pero o convoi era xa unha nube de po ao lonxe e eu, no medio da alameda, cos puños pechados, só fun capaz de murmurar con rabia: "Sapo! ¡Tilonorrinco! ¡Iris!".


ENTRE MAESTROS- Reflexións para unha despedida


EDUCAR EMPONDERANDO

A PERSOA POR ENCIMA DE TODO



Por si queredes seguir lendo cousas e cousiñas desta materia:
Cuentos para pensar Jorge Bucay,RBA,2002


COMO CRECER?Un rey fue hasta su jardín y descubrió que sus árboles, arbustos y flores se estaban muriendo.
El Roble le dijo que se moría porque no podía ser tan alto como el Pino.
Volviéndose al Pino, lo halló caído porque no podía dar uvas como la Vid. Y la Vid se moría porque no podía florecer como la Rosa.
La Rosa lloraba porque no podía ser alta y sólida como el Roble. Entonces encontró
una planta, una fresia, floreciendo y más fresca que nunca.
El rey preguntó:
¿Cómo es que creces saludable en medio de este jardín mustio y sombrío?
No lo sé. Quizás sea porque siempre supuse que cuando me plantaste, querías fresias. Si hubieras querido un Roble o una Rosa, los habrías plantado. En aquel momento me dije: "Intentaré ser Fresia de
la mejor
manera que pueda".
Ahora es tu turno. Estás aquí para contribuir con tu fragancia.
Simplemente
mirate a vos mismo.
No hay posibilidad de que seas otra persona.
Podes disfrutarlo y florecer regado con tu propio amor por vos, o podes marchitarte en tu propia condena...