Curso 2014/15
OS REINOS CRISTIÁNS HISPÁNICOS
Contidos clave do tema
1. Os núcleos occidentais de resistencia cristiá.
1. Os núcleos occidentais de resistencia cristiá.
2. Os núcleos pirenaicos de resistencia cristiá.
3. O avance dos reinos cristiáns.
4. A Repoboación.
5. A Coroa de Castela.
6. A Coroa de Aragón.
Resposta as seguintes preguntas no teu caderno:
1. En que ano elixiron os visigodos como rei a Don Pelaio?
2. Cal foi o primeiro reino peninsular?
3. Onde se estableceu a Corte?
4. A onde se traslada a Corte no ano 910 e como pasou a chamarse?
5. En manos de quen estaban os Pirineos?
6. Quenes dividiron o territorio? Que crearon?
7. Cal foi o primeiro reino occidental que se separou do imperio
carolinxio?
8. A que chamamos Reconquista?
9. A que chamamos repoboación?
10. En que data remata a Reconquista?
Podes empregar os seguintes links:
Mapas de la Reconquista
Fonte: Profesor Francisco Ayén
http://www.profesorfrancisco.es/
DON PELAIO
El CID
Produto final por grupos base, elaborar un plano do CAMIÑO FRANCÉS
Nunha cartolina cada grupo escollerá unha etapa do Camiño Francés e explicará: Kms, albergues, monumentos, recursos naturais, etc...
Grupo 1
Grupo 2
Grupo 3
Grupo 4
Grupo 5
Cartolina para realizar as actividades TIC das páxinas 132/133 na clase.
O CAMINO DE SANTIAGO HOXE
O CAMIÑO DE SANTIAGO NA IDADE MEDIA
3º ESO A/B GRUPOS BASE COOPERATIVOS
TRABALLO PREVIO NO CADERNO:
- Cales son os centros importantes de peregrinación na Idade Media?
- Que di a tradición sobre o Apóstolo Santiago?
- Quen descubriu a tumba do Apóstolo? En que ano? En que século?
- Onde se descubre a tumba? Como se lle chamou ao lugar?
- Que se construíu nese lugar?
- En que séculos comezan as peregrinacións?
- Cal é a “Ruta Xacobea”
- Que territorios leva a Ruta Xacobea e cal é o outro nome que ten?
- Cita outros dous camiños que cheguen a Santiago.
- Por que dicimos que o camiño de Santiago contribúe a construción de Europa?
- Que se construíu para axudar aos peregrinos no seu camiño?
- Cita a vestimenta do peregrino. Que era o BORDÓN?
- Porque a realización do camiño era importante para todos os peregrinos aínda que pasaban moitas penurias?
- Que era o CÓDICE CALIXTINO? Quen o escribiu? En que anos?
- Busca monumentos importantes do camiño francés.
Produto final por grupos base, elaborar un plano do CAMIÑO FRANCÉS
Nunha cartolina cada grupo escollerá unha etapa do Camiño Francés e explicará: Kms, albergues, monumentos, recursos naturais, etc...
Grupo 1
Grupo 2
Grupo 3
Grupo 4
Grupo 5
O CAMINO DE SANTIAGO HOXE
Tema 1 ROMA. A Historia dos romanos. A forma de vida dos romanos.
Tema 2 Hispania na Antigüidade, o caso de Galicia.
Tema 3 O final do Imperio romano. O inicio da Idade Media. O nacemento de Europa.
Tema 4 O románico
Tema 5 A consolidación dos reinos europeos.
Tema 6 O Gótico
Tema 7 O Imperio Bizantino. O Islam
Tema 6 O Gótico
Tema 7 O Imperio Bizantino. O Islam
UNIDADE 1 ROMA
Pompeia, unha cidade baixo as cinzas.
Música ROMANA
ACUEDUCTO
BEN HUR Carreira de cuádrigas
OUTROS CURSOS QUE PASARON...
UNIDADES
DIDÁCTICAS
|
AVALIACIÓNS
|
Unidade 1: Tema
|
1ª avaliación
|
Unidade 2: Tema
|
|
Unidade 3: Tema 4.
Hispania na Antigüidade. O caso de Galicia.
|
|
Unidade 4: Tema 5. O inicio da Idade Media : I.
Bizantino, Islam. Tema 6. Al-Andalus
|
2ª avaliación
|
Unidade 5: Tema 7.
O nacemento de Europa. Tema 8. O románico
|
|
Unidade 6: Tema 9.
A consolidación dos reinos europeos. Tema 10. O gótico.
|
3ª avaliación
|
Unidade 7: Tema 11. Os reinos cristiáns hispánicos. Tema 12 Os
descubrimentos.
|
|
Unidade 8: Tema 12. O
cambio cultural. Renacemento e Reforma.
|
UNIDADE 5 O NACEMENTO DE EUROPA
O imperio Carolinxio
UNIDADE 4 O INICIO DA IDADE MEDIA: I. BIZANTINO, ISLAM, AL-ANDALUS
CONSTRUÍNDO UN IMPERIO
O Imperio Bizantino
O ISLAM
Esquemas de http://www.profesorfrancisco.es/2013/07/mundo-musulman-en-la-edad-media.html
Unidade 1 A FORMA DE VIDA DOS GREGOS
Resume do tema 1
A sociedade
A sociedade grega estaba dividida en dous grupos: os cidadáns, que eran unha minoría, e os non-cidadáns, que eran a maioría.
Os cidadánspodían participar na vida política, gozaban de todos os dereitos e tiñan a obriga de pagar impostos.
Os non-cidadáns eran as persoas que non podían participar en política; entre os non-cidadáns figuraban:
• Os estranxeiros, persoas libres que pagaban impostos e podían formar parte do exército, pero non podían posuír nin terras nin casas. Dedicábanse, maioritariamente, ao comercio e á artesanía.
• Os escravos, persoas que pertencían ás familias para as que traballaban; normalmente eran prisioneiros de guerra e fillos de escravos utilizados para o servizo doméstico e na agricultura.
• As mulleres podían ser libres ou escravas pero non tiñan ningún dereito e sempre estaban sometidas ao control dun home.
A economía
Os habitantes das cidades vivían principalmente da artesanía, –destacaban como oleiros, curtidores e tecedores–, e do comercio, que era a actividade económica máis importante. Nos intercambios comerciais
utilizaban dracmas, unhas moedas de prata.
Os habitantes do campo dedicábanse á agricultura, e cultivaban principalmente a vide, o trigo e a oliveira.
A cultura
A cultura desenvolvida polos gregos influíu profundamente noutros pobos e culturas posteriores. A nosa civilización occidental é un exemplo diso.
Aos gregos debémoslles os fundamentos da Ciencia e da Filosofía, o teatro, a mitoloxía ou a forma de construír edificios e realizar esculturas.
A relixión
Os gregos eran politeístas, é dicir, crían na existencia de moitos deuses, os cales tiñan o aspecto e as debilidades dos humanos, aínda que eran inmortais. Os deuses máis importantes vivían no monte Olimpo eZeus era o deus principal.
Os gregos tamén crían nos heroes, que eran fillos dun deus e dun mortal, e noutros seres fantásticos, como os ciclopese os centauros.
As historias que os gregos contaban dos seus deuses chámanse mitos e o conxunto desas narracións é a mitoloxía.
Para render culto aos seus deuses, os gregos celebraban distintos ritos para expresarlles o seu agradecemento e demandarlles axuda ou consello.
Os ritos podíanse realizar na casa, nos templosdas cidades e nos santuarios.
Por exemplo, os Xogos Olímpicos celebrábanse cada catro anos na cidade
de Olimpia en honor de Zeus.
Así mesmo, para os gregos era importante coñecer a opinión dos deuses, e crían que estes llela facían chegar a través de oráculosque podían ser interpretados polos adiviños.
O urbanismo: as cidades
Os gregos habitaban en cidades preto do mar ben comunicadas entre si.
As cidades tiñan dous centros:
• A ágora, unha praza pública onde se celebraba o mercado e os cidadáns se reunían para manterse informados do que ocorría na cidade.
• A acrópole, un recinto amurallado onde construían os templos e algúns dos edificios máis importantes, e onde se refuxiaba a poboación en caso de guerra. Durante a época helenística as cidades alcanzaron un gran
desenvolvemento e creáronse novos tipos de edificios.
A arte
Os gregos construíron multitude de edificios, pero os máis importantes eran os templos, onde vivían os deuses. Todos os templos tiñan unha estrutura semellante: levantábanse sobre unha plataforma, estaban compostos por varias dependencias (pronaos, naos ou cellae opistodomo), tiñan teitos alintelados
e tellados a dúas augas.
A arte grega baseábase na harmonía, na belezae nas proporcións correctas, por iso os gregos construíron utilizando unhas estritas regras, as ordes dórica, xónica e corintia.
Os gregos tamén realizaron numerosas esculturasque tiñan unha función relixiosa. Os escultores gregos mostraron un grande interese en representar
o ideal do corpo humanonu e para conseguilo baseábanse en proporcións harmoniosas. Os materiais máis empregados eran o broncee o mármore e todas as esculturas se pintaban con cores vivas, que non se conservaron.
A cerámicatamén foi unha manifestación importante da arte grega. Esta pasou por estilos distintos segundo a época: na etapa arcaica as figuras pintábanse de negro; na clásica as figuras son vermellas sobre fondo negro; e na época helenística encontramos figuras de cores sobre fondo branco.
1. Unha sociedade desigual
Vivenda
Clase social alta
2. Actividades económicas
Moeda
Moeda
Alimentación
Fonte: Fondo fotográfico editorial Santillana
3. A cultura grega, base da occidental
O teatro
Nacemento do teatro e da traxedia grega
Deuses gregos, equivalente romano e atributos
Deuses Olímpicos
A CIDADE GREGA
Esceas da película Troia
A guerra/Os guerreiros gregos
A mortalidade/inmortalidade (Homes/Deuses)
COMO SE FIXO A PELÍCULA TROIA?
ERASE UNHA VEZ O HOME...
O século de Pericles
Esceas da película Troia
A guerra/Os guerreiros gregos
A mortalidade/inmortalidade (Homes/Deuses)
COMO SE FIXO A PELÍCULA TROIA?
Batalla de las Termópilas
Mitos
HÉRCULES
MEDUSA
Alejandro Magno
Unidade 3
A Hispania Romana