3º ESO CURSO 2014/15
3ª AVALIACIÓN
Tema 15 O reto ambiental
Que é o desenvolvemento sustentable?
Que foi o CUMIO DE KYOTO? TRABALLO CON FICHAS
Tema 11 Os sectores económicos
2ª AVALIACIÓN
Tema 15 O reto ambiental
Que é o desenvolvemento sustentable?
Que foi o CUMIO DE KYOTO? TRABALLO CON FICHAS
Tema 11 Os sectores económicos
PROXECTO DE COMPRENSIÓN Os sectores económicos
Tarefa 1: Cales son os factores físicos e humanos da agricultura?. Realizar un
esquema en grupo base.
Tarefa 2: Explica como se poderían superar os seguintes impedimentos físicos
para o cultivo
1. Xeadas invernais frecuentes
2. Escaseza de chuvias
3. Pendente moi acusada do terreo.
4. Terra moi pobre en nutrientes e sales minerais.
Tarefa 3: Explicade cunha frase os seguintes conceptos:
1. Agricultura de mercadO.
2. Agricultura de subsistencia
3. Especialización
4. Produtividade
Tarefa 4: Imaxinade que un familiar voso estivo en Guatemala.
Coméntache como é a agricultura tradicional e pregúntache que pode facer para
evolucionar cara unha agricultura de mercado. Que suxerirías?
Tarefa 5: Define:
- 1. Gandaría intensiva
- 2. Caladoiro
- 3. Silvicultura
Tarefa 6: Indica como é a agricultura dos países desenvolvidos
Tarefa 7: Indica como poden ser as paisaxes agrarias
Segundo o tipo de leira
Segundo o sistema de cultivo
Segundo a variedade do cultivo
Segundo o tipo de hábitat
2ª AVALIACIÓN
TEMA 8 A UNIÓN EUROPEA
Cuestións fundamentais para preparar a proba do día 23/24
49 Estados dos cales 28 pertencen á Unión Europea (engadide Croacia)
- Alemania (1958)
- Austria (1995)
- Bélgica (1958)
- Bulgaria (2007)
- Chipre (2004)
- Croacia (2013)
- Dinamarca (1973)
- Eslovaquia (2004)
- Eslovenia (2004)
- España (1986)
- Estonia (2004)
- Finlandia (1995)
- Francia (1958)
- Grecia (1981)
- Hungría (2004)
- Irlanda (1973)
- Italia (1958)
- Letonia (2004)
- Lituania (2004)
- Luxemburgo (1958)
- Malta (2004)
- Países Bajos (1958)
- Polonia (2004)
- Portugal (1986)
- Reino Unido (1973)
- República Checa (2004)
- Rumanía (2007)
- Suecia (1995)
Diferenzas entre os estados: Extensión, poboación e riqueza. Saber
poñer algún exemplo.
Rusia/Cidade de Vaticano
Alemaña/Luxemburgo
Rusia/Cidade de Vaticano
Alemaña/Luxemburgo
2. Unión Europea desde as súas orixes
Himno de EUROPA
Oda a la alegría Bethoven
CAPITAL POLÍTICA DA UE BRUXELAS aínda que tamén moitos
organismos encóntranse en LUXEMBURGO.
Robert Schuman 9 de maio de 1950 (día de Europa)
Obxectivos:
1. Consolidar a paz e evitar novas guerras en Europa.
2. Competir económicamente coas superpotencias.
Antecedentes (1951-1957)
CECA 1951 BÉLXICA, REPÚBLICA FEDERAL DE ALEMAÑA, FRANCIA,
ITALIA, LUXEMBURGO E OS PAÍSES BAIXOS poñen en común o carbón e
o aceiro.
A CEE (1957-1992)
TRATADO DE ROMA CEE
* Unha sociedade máis xusta con niveis elevados de emprego,
protección social e igualdade.
Medidas:
1. Políticas económicas comúns PAC (Política Agraria Común)
2. Liberdade de circulación de bens, servizos e traballadores e capitais.
3. Leis comúns o denominado DEREITO COMUNITARIO, permitía unha
mellor cooperación política entre os Estados.
Novas Incorporacións: REINO UNIDO, IRLANDA, DINAMARCA, GRECIA,
ESPAÑA E PORTUGAL (1986) E 1990 A DESAPARECIDA REPÚBLICA
DEMOCRÁTICA ALEMÁ.
UNIÓN EUROPEA (desde 1993)
MAASTRICH - A CEE pasou a chamarse UE.
Unión económica e monetaria cunha moeda única EURO aínda que non
aceptada por todos os países.
Integración política co establecemento da CIDADANÍA EUROPEA e a
cooperación en políticas de xustiza e seguridade común.
1995 uníronse AUSTRIA, SUECIA E FINLANDIA
10 PAÍSES MÁIS EN 2004
EN 2007 ENTROU RUMANÍA
ÚLTIMA EN 2013 CROACIA
Repasar o exercicio dos 3 TRATADOS ROMA, MAASTRICH E LISBOA
3. INSTITUCIÓNS DA UNIÓN EUROPEA
Saber o esquema que tedes no libro das institucións
CONSELLO DA UNIÓN - PARLAMENTO EUROPEO- COMISIÓN EUROPEA
OUTRAS: TRIBUNAL DE XUSTIZA- TRIBUNAL DE CONTAS
ORGANISMOS ESPECIALIZADOS: Comité das rexións, comité económico
e social, Banco Europeo de Investimentos, Banco Central Europeo,
Fondo de Investimentos, Defensor do Pobo, ....
4. O ESTADO ESPAÑOL
SISTEMA POLÍTICO ESPAÑOL DERIVADO DA CONSTITUCIÓN DE 1978
ESTADO SOCIAL E DEMOCRÁTICO DE DEREITO
INSTITUCIÓNS DO ESTADO ESPAÑOL:
COROA- Monarquía Parlamentaria
AS CORTES XERAIS - Poder lexislativo
GOBERNO- Poder executivo
PODER XUDICIAL- xuíces e maxistrados
organización territorial
8.100 MUNICIPIOS
50 PROVINCIAS, administradas polas DIPUTACIÓNS PROVINCIAIS
17 COMUNIDADES AUTÓNOMAS E 2 CIDADES AUTÓNOMAS
DESEQUILIBRIOS TERRITORIAIS, DEMOGRÁFICOS E ECONÓMICOS
A COMUNIDADE MÁIS EXTENSA DO TERRITORIO ESPAÑOL É CASTELÁ E
LEÓN
5. GALICIA, COMUNIDADE AUTÓNOMA
LEI SUPREMA - ESTATUTO DE AUTONOMÍA DE 1981
INSTITUCIÓNS
PRESIDENTE DA XUNTA
PARLAMENTO DA XUNTA DE GALICIA
TRIBUNAL SUPERIOR DE XUSTIZA DE GALICIA
ORGANIZACIÓN TERRITORIAL
4 PROVINCIAS:A CORUÑA, LUGO, OURENSE E PONTEVEDRA
CONCELLOS
PARROQUIAS (VARIAS ALDEAS)
ÁREAS METROPOLITANAS
O traballo o realizaredes íntegramente na aula.
1ª parte-1ª sesión
Respostar a estas preguntas e envialas por correo electrónico a
rosagroca@gmail.com
A ONU
Organización de Nacións Unidas
1. Data da súa fundación
2. Número de membros
3. Institucións principais
4. Obxectivos da organización
5. Organismos especializados
6. Puntos débiles
2ª parte- Reporteiros por un día
GRUPOS BASE
Traballar cada grupo un organismo especializado da ONU, facer unha
reportaxe e grabala en vídeo 5´ máximo para que a vexan os
compañeiros na aula.
Realizar unha presentación do traballado e do vídeo feito na clase.
GRUPO I
UNICEF
GRUPO II
UNESCO
GRUPO III
FAO
GRUPO IV
OMS
GRUPO V
ACNUR
GRUPO VI
OIT
Tema 5 A Europa do Barroco
Tema 6 O MEDIO FÍSICO DE EUROPA, ESPAÑA E GALICIA
Tedes mapas para imprimir na páxina de 1º ESO neste blog
Tema 7 OS ESTADOS DO MUNDO
O ESTADO DE BENESTAR
Debate na aula. É España un Estado de Benestar?
Actividade Tic páx 53- Trampas e miserias do Estado de Benestar
Actividade Tic páx 55- Constitución Española
Actividade Tic páx 61- ONU
THE WORLD FACTBOOK
Preparo o meu exame
1. Funcións do estado.
2. Diferenzas entre os estados.
3. A que chamamos ESTADO DE BENESTAR?
4. Cita algunha forma de participación dos cidadáns?
5. Que é a separación de poderes e en que tipo de estados se da?
6. Que é un estado de dereito?
7. Que é unha ditadura?
8. Que é un GOLPE DE ESTADO?
9. Que é unha revolución?
10. A que chamamos falsa democracia?
11. Wue é un estado laico, confesional e teocracia?
12. Que diferenza unha monarquía dunha república?
13. Cales son as divisións territoriais do estado español?
14. Que son as competencias dun estado descentralizado? Pon exemplos.
15. Como se relacionan os estados? son sempre boas relacións? Que acontece
cando non se dan boas relacións entre os estados?
1ª Avaliación –Historia Temas
Tema 1 Os reinos cristiáns hispánicos (Avanza e 2º vol de 2º ESO)
Tema 2 A orixe do mundo moderno
Tema 3 Renacemento e Reforma
Tema 4 Apoxeo e caída do Imperio español
Tema 5 A Europa do Barroco
TEMA 1 OS REINOS CRISTIÁNS HISPÁNICOS
Contidos clave do tema
1. Os núcleos occidentais de resistencia cristiá.
1. Os núcleos occidentais de resistencia cristiá.
2. Os núcleos pirenaicos de resistencia cristiá.
3. O avance dos reinos cristiáns.
4. A Repoboación.
5. A Coroa de Castela.
6. A Coroa de Aragón.
Resposta as seguintes preguntas no teu caderno:
1. En que ano elixiron os visigodos como rei a Don Pelaio?
2. Cal foi o primeiro reino peninsular?
3. Onde se estableceu a Corte?
4. A onde se traslada a Corte no ano 910 e como pasou a chamarse?
5. En manos de quen estaban os Pirineos?
6. Quenes dividiron o territorio? Que crearon?
7. Cal foi o primeiro reino occidental que se separou do imperio
carolinxio?
8. A que chamamos Reconquista?
9. A que chamamos repoboación?
10. En que data remata a Reconquista?
Podes empregar os seguintes links:
Mapas de la Reconquista
Fonte: Profesor Francisco Ayén
http://www.profesorfrancisco.es/
DON PELAIO
El CID
Produto final por grupos base, elaborar un plano do CAMIÑO FRANCÉS
Nunha cartolina cada grupo escollerá unha etapa do Camiño Francés e explicará: Kms, albergues, monumentos, recursos naturais, etc...
3º ESO A/B
Grupo 1
Grupo 2
Grupo 3
Grupo 4
Grupo 5
Grupo 6
Cartolina para realizar as actividades TIC das páxinas 132/133 na clase.
O CAMINO DE SANTIAGO HOXE
ESTE TEMA AVALÍASE CO TRABALLO COOPERATIVO E ACTIVIDADES REALIZADAS NA AULA.
TEMA 2 A ORIXE DO MUNDO MODERNO
Contidos clave do tema
1. O mundo coñecido polos europeos no século XV
2. Causas dos descubrimentos
3. As exploracións portuguesas
4. As exploracións castelás
5. A repartición do mundo
MAIAS, INCAS E AZTECAS
6. Os cambios económicos e sociais
7. O nacemento do Estado Moderno
8. Os Reis Católicos, unha monarquía autoritaria
O CAMIÑO DE SANTIAGO NA IDADE MEDIA
3º ESO A/B GRUPOS BASE COOPERATIVOS
TRABALLO PREVIO NO CADERNO:
- Cales son os centros importantes de peregrinación na Idade Media?
- Que di a tradición sobre o Apóstolo Santiago?
- Quen descubriu a tumba do Apóstolo? En que ano? En que século?
- Onde se descubre a tumba? Como se lle chamou ao lugar?
- Que se construíu nese lugar?
- En que séculos comezan as peregrinacións?
- Cal é a “Ruta Xacobea”
- Que territorios leva a Ruta Xacobea e cal é o outro nome que ten?
- Cita outros dous camiños que cheguen a Santiago.
- Por que dicimos que o camiño de Santiago contribúe a construción de Europa?
- Que se construíu para axudar aos peregrinos no seu camiño?
- Cita a vestimenta do peregrino. Que era o BORDÓN?
- Porque a realización do camiño era importante para todos os peregrinos aínda que pasaban moitas penurias?
- Que era o CÓDICE CALIXTINO? Quen o escribiu? En que anos?
- Busca monumentos importantes do camiño francés.
Produto final por grupos base, elaborar un plano do CAMIÑO FRANCÉS
Nunha cartolina cada grupo escollerá unha etapa do Camiño Francés e explicará: Kms, albergues, monumentos, recursos naturais, etc...
3º ESO A/B
Grupo 1
Grupo 2
Grupo 3
Grupo 4
Grupo 5
Grupo 6
Cartolina para realizar as actividades TIC das páxinas 132/133 na clase.
O CAMINO DE SANTIAGO HOXE
ESTE TEMA AVALÍASE CO TRABALLO COOPERATIVO E ACTIVIDADES REALIZADAS NA AULA.
TEMA 2 A ORIXE DO MUNDO MODERNO
Contidos clave do tema
1. O mundo coñecido polos europeos no século XV
2. Causas dos descubrimentos
3. As exploracións portuguesas
4. As exploracións castelás
5. A repartición do mundo
MAIAS, INCAS E AZTECAS
6. Os cambios económicos e sociais
7. O nacemento do Estado Moderno
8. Os Reis Católicos, unha monarquía autoritaria
Civilizacións da América precolombiana
Aztecas- Maias (MAYAS)-Incas
INCAS- Machu Picchu
Tema 3 RENACEMENTO E REFORMA
1. O Humanismo
2. Un novo estilo artístico
3. A arquitectura
4. A pintura
5. A escultura
6. A expansión do Renacemento
7. A Reforma
8. A Contrareforma
9. As consecuencias da Reforma
Actividade motivacional e introdutoria ao tema.
Os homes do Renacemento
Os homes do Renacemento
A imprenta de Gutemberg
Características fundamentais do Renacemento Italiano. Principais autores e principais obras de arte.
Características xerais do
Renacemento
-
Volta
a Antigüedade (Grecia /Roma)
-
Búsqueda
da Beleza
-
Rexeitamento
do Gótico (polas desproporcións)
-
MECENAS
persoas que pagan aos artistas para que fagan as obras de arte.
|
Quattrocento
|
Cinquencento
|
Século
|
Século XV
|
Século XVI
|
Cidade máis influente
|
FLORENCIA
|
ROMA
|
Arquitectura:
características
|
Elementos clásicos: Arcos
de Medio punto, Bóvedas de Canón, columnas clásicas (Dórica, Jónica e Corintia)
Búsqueda das
proporcións entre os edificios e o Corpo humano.
|
|
Arquitectura: principais
artistas e as súas obras
|
BRUNELLESCHI Cúpula de la catedral de Florencia
ALBERTI Sta María la Novella
|
BRAMANTE, MIGUEL ANXO E
MADERNO Basilica de San Pedro
(Venecia) VILLA de ANDREA
PALLADIO
|
Pintura: características
|
Técnicas empregadas:
Perspectiva: Técnica que permite darlle volume e profundidade
ás obras.
Claroscuro: Técnica que permite dar luces e sombras,
graduación da cor, introducir cores que dan sensación de afastamento.
Escorzo: Técnica que consiste en presentar as figuras de
maneira perpendicular ao espectador.
Sfumato: Técnica que dilue os contornos para crear
profundidade
Preocupación pola
proporción e a beleza ideal.
Búsqueda de novos temas
ademáis do relixioso, seres mitolóxicos, retratos, paisaxes e nus.
|
|
Pintura: principais
artistas e as súas obras
|
MASACCIO primeiro en aplicar a perspectiva,
MANTEGNA Cristo Morto
BOTICCELLI
O nacemento de Venus
|
LEONARDO DA VINCI sfumato
O home de Vitrubio
A Gioconda /Mona Lisa
MIGUEL ANXO frescos da Capela Sixtina
RAFAEL A Escola de Atenas
TIZIANO A Venus de Urbino
|
Escultura: características
|
-
Interés
pola Antigüedade
-
Proporción
e estudos anatómicos
-
Retratos
e escultura ecuestre
-
Materiais:
Bronce e Mármore
|
|
Escultura: principais
artistas e as súas obras
|
GHIBERTI Portas do
Baptisterio da catedral de Florencia
DONATELLO David |
MIGUEL ANXO BUONARROTTI
Piedade, Moisés, David
|
EXPANSIÓN DO RENACEMENTO (A partir do século XVI)
PAÍS
|
ALEMANIA
|
ESPAÑA
|
ARQUITECTURA
|
ALBERTO DURERO
Adán e Eva
Adoración dos Magos
|
ESTILO HERRERIANO
O Escorial
(Madrid)
Nosa Sra
da Antiga (Colexio PP. Escolapios Monforte)
|
ESTILO PLATERESCO
Fachada
na Universidade de Salamanca
|
||
PINTURA
|
O GRECO
O enterro
do Conde de Orgaz
O
Cabaleiro da man no peito
|
|
ESCULTURA
|
BERRUGUETE
O Sacrificio
de Isaac
|
Produto final a realizar polos alumnos:
Exposición de murais do Renacemento "Un paseo polo Renacemento".
Actividade consistente en preparar por grupos diferentes traballos sobre o movemento cultural e artístico do Renacemento Italiano, unhas pinceladas do Renacemento en España e un grupo escollido pola profesora é o encargado de montar a exposición no pasillo do noso colexio, tendo en conta as medidas de colocación propias dun museo para exposicións itinerantes.
Arquitectura
Fachada de San Pedro
Vaticano - Maderno- Roma
Santa María Novella - Alberti- Florencia
Pintura
Cristo muerto-Mantegna
A Piedade - Miguel Anxo (Basilica de San Pedro-Vaticano-Roma)
David - Miguel Anxo (Florencia)
O Moisés- Miguel Anxo (Roma)
A primaveira Botticelli
Templo Bramante
Roma
Plaza de San Pedro
Vaticano (Roma)
Duomo Florencia
Catedral
Exterior e interior cúpula
Obras na Pinacoteca do colexio
Aparición da Virxe a San Lorenzo
San Francisco
Escultura Renacentista no colexio
O Cardenal Rodrigo de Castro. Estatua orante por Juan de Bolonia
http://www.slideshare.net/pvargasq/humanismo-y-renacimiento
Inspiración Renacentista hoxe en día
MODA
GLOBALIZACIÓN Padre Jony
Definición de Noam Chomsky
____________________________________________________________________
Imaxes tomadas do blogue http://www.neoliberate.com.es/2009/11/el-neoliberalismo.html
Algúns problemas da sociedade actual en clave de humor?
EVIDENCIAS DO TRABALLO COOPERATIVO NA AULA
METODOLOXÍA INTELIXENCIAS MÚLTIPLES
Unidade 2
Tema 3 O apoxeo e caída do Imperio español. O
século do Barroco.
Un Imperio Universal
OS AUSTRIAS (Dinastia dos Habsburgo de oríxe austríaca)
Austrias maiores
Carlos I e Filipe II
Austrias menores
Felipe III, Felipe IV y Carlos II
A revolta das comunidades
Castela. Ano 1521. Carlos I de España e V de Alemania leva cinco anos no
poder, tras a morte do seu pai (Filipe o Fermoso, falecido en 1506), a i
incapacidade mental da súa nai (a raíña Xoana, recluída dende 1509) e o
falecemento do seu avó (Fernando O Católico, falecido en 1516). O 9 de
febreiro de 1518 as Cortes de Castela, reunidas en Valladolid, o xuraron como
rei, non sen antes trasladarlle unha serie de peticións: que aprenda a falar o
castelán, que deixe de dar cargos nobiliarios aos estranxeiros, que freen o
expolio de metais preciosos e cabalos de Castela, e que sexa máis
respetuoso
coa súa nai, recluída en Tordesillas.
Non cumpriría ningunha delas. Nomeado emperador do Sacro Imperio Romano
Xermánico no verán de 1519, o descontento popular fíxose imparable en maio
de 1520 cando designou a Adriano de Utrech como rexente das posesións
hispánicas, á vez que incrementaba as presións fiscais sobre as clases
medias. A chispa non tardou en prender, e a Guerra das Comunidades xurdiu
como unha das primeiras revolucións burguesas da Era Moderna.
As Xermanías
Conflito armado paralelo as comunidades de Castela, no reino de Valencia por
parte dos artesáns que estaban asociados en gremios en contra dos que non
estaban (incursións piratas), pretendían que non se poidera traballar por libre
sen estar asociado nos gremios. A germanía (de
germà, hermano en valenciano) era el sistema de reclutamiento que
intentaron
instalar para defenderse de las incursiones piratas.
AS GUERRAS DE RELIXIÓN
ACTIVIDADES TIC
Exercicio número 6 páxina 181
O SÉCULO DO BARROCO
Arte
Pintura
Velázquez "Las hilanderas" A fábula de Aracne
Arquitectura Barroca
Praza de San Pedro do Vaticano (Roma) Bernini
Escultura Barroca
Hoy en día todavía se aprecian influencias de este estilo artístico:
En la moda...
En la decoración...
La fotografía...
Otras manifestaciones artísticas actuales.
En la moda...
En la decoración...
La fotografía...
Otras manifestaciones artísticas actuales.
Fonte empregada:
Fotógrafo Manuel de los Galanes
Exercicios páxina 204 O PALACIO DE VERSALLES
CORTE E GOBERNO EN FRANCIA DENDE LUIS XIV ATA A REVOLUCIÓN
FRANCESA (1682-1789)
Exercicios páxina 205- ARTURO PÉREZ REVERTE
Fotografía e debuxos da páxina web do
escritor.http://www.perezreverte.com/biografia/
EL CAPITÁN ALA TRISTE
No hay comentarios:
Publicar un comentario